اطلاعیه دربارۀ خدمات پستی برای دریافت وکالتنامه در ایران
حذف مراجعات حضوری متقاضیان به ساختمان وزارت خارجه
در خصوص تحویل وکالتنامهها یا گواهیهای تصدیق امضای تنظیمی در نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به وکیل در مرکز، به منظور تسهیل در این امر و حذف مراجعات حضوریِ تحویلگیرندگان به وزارت امور خارجه در تهران یا نمایندگیهای داخلی، توافقنامهای با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منعقد گردید.
بر همین اساس تحویل وکالتنامه و گواهی تصدیق امضا با عنایت به موارد زیر از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ عملیاتی خواهد شد.
مقتضی است نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و دفاتر داخلی وزارت متبوع نحوه دریافت وکالتنامهها را به اطلاع هموطنان رسانده تا از مراجعات غیر ضرور جلوگیری به عمل آید.
نحوه اقدام در نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور
چنانچه متقاضی در سامانه میخک و در بخش وکالتنامه با انتخاب گزینه تحویل در مرکز، درخواست تحویل وکالتنامه یا گواهی تصدیق امضا به وکیل یا نماینده منتخب خود را ارائه نموده باشد، لازم است متقاضی نماینده یا وکیل خود را راهنمایی کند تا به یکی از شُعب پست در محل سکونت خود مراجعه و فرم تحویل وکالتنامه را تکمیل و تصویر کارت ملی خود را ارائیه و همچنین هزینه پست را پرداخت نماید. با توجه به قرارداد منعقده با شرکت ملی پست، درخواست تحویلگیرنده به وزارت امور خارجه یا دفاتر داخلی منعکس و بعد از بررسی، وکالتنامه یا گواهی امضا چاپ میشود و پس از مُهر زدن، به نمایندۀ پست تحویل داده میشود تا به نشانی مندرج در فرمِ تکمیلشده ارسال گردد.